Dag 1: Tapas & Thyssen

Deze morgen omstreeks 6u30 richting Charleroi. Ik had op voorhand een plaatsje gereserveerd bij Park & Fly (€39 voor 4 dagen). Het parkeerterrein bevindt zich op een industrieterrein op amper 5 min van de luchthaven. Met een shuttle word je naar de luchthaven gebracht.
Ook de luchthaven van Charleroi is nog steeds onder toezicht van het leger. Om de 200m staan er dan ook een paar zwaar bewapende mannen. We hebben wel geluk want volgens de chauffeur van ons busje kan het soms wel één tot anderhalf uur duren vooraleer je de parking kan oprijden. Bij ons... geen probleem. De express parking is echter volledig afgesloten en we moeten via de Q parking te voet tot aan de departures stappen.  Voor we binnen mogen ... een eerste check: paspoort en boarding pass worden gecontroleerd.
Omstreeks 8u checken we onze bagage in en wandelen we vlot door de security... alweer ... GELUK! (De dame aan de incheckbalie wist ons te vertellen dat het vanaf 10u razenddruk wordt en er lange rijen aan de security check staan) :p
De vlucht vertrekt met een 20 tal min vertraging, maar verloopt heel vlot. Onder een stralend zonnetje en een "fifty shades of blue" hemel vliegen we richting het zuiden.


De verloren tijd wordt onderweg ingehaald en we landen mooi op tijd, om 12u20. Bagage ophalen verloopt al even vlot. Mooi zo!
We beslissen om de metro te nemen richting centrum ( voor 26 euro pp kan je een 5- dagen pas kopen)
Stipt om 14u zijn we een aan het appartement dat ik via Airbnb huurde. Marcos laat ons binnen en leidt ons even rond in het appartementje... het is hier echt proper! WAUW!
Aangezien onze buikjes wat beginnen te rommelen, beslissen we om een hapje te gaan eten.
Ik las dat Plaza Santa Ana een leuk pleintje is met vele terrasjes. (Veel minder toeristisch dan bvb Plaza Mayor). We kuieren een 10tal min. door de kleine steegjes...






en bereiken zo Plaza Santa Ana, het ziet er heel gezellig uit en het zit afgeladen vol met kwetterende Madrilenen, maar ... we hebben GELUK, er is nog één tafeltje vrij. :D
We hebben allebei zin in tapas en bestellen een gemengd bord en 2 witte wijnen. 
Amai... wat een bord!! (En slechts 15 euro!) 



Het is ondertussen half 4 en ik had online een museum pass besteld, ... die gaan we even ophalen. 
Eens we bij het museum aankomen slaat het weer wat om, de bewolking en een frisse wind doet ons beslissen om dit museum (Thyssen collection) ineens te bezoeken.
Het is één van 's werelds grootste privé-collecties... wat hier allemaal hangt!?!
Picasso, Dali, Adriaan Brouwer, Monet, Manet, Renoir, Hopper, ... ja, ... die Baron Von Thyssen zit er warmpjes in, denk ik!




Voor vanavond heb ik een tafeltje gereserveerd in La Barraca, de "place to be" als je in Madrid een lekkere Paella wil eten (info zie "leuke adresjes")
La Barraca is achteraf gezien, niet echt een aanrader, ... :/
Maar op de terugweg naar het appartement, wel kunnen genieten van Madrid by night! :)












Geen opmerkingen:

Een reactie posten