Dag 3: Over parken, tempels en tapas ...

Deze morgen gooien we de luikjes open en... een stralend blauwe hemel! Ik had een museum op de planning staan, maar aangezien het ernaar uitziet dat het vandaag een stralende dag wordt, lijkt het me wat zonde om binnen te zitten. We beslissen om een paar parken te bezoeken en optimaal van het goeie weer te genieten!
Na een gezellig ontbijtje nemen we de metro richting Madrid Rio Park, een prachtig park langs de rivier Manzanares. Het is het grootste binnenstedelijk park ter wereld... maar liefst 150ha groot. 
Je vindt er fietspaden, esplanades, voetbalvelden, stadsstrand, gazons en kinderspeelplaatsen. 



Wij wandelen wat rond, genieten van het uitzicht, doen aan "people watching" en lezen een boekje.












We spenderen hier een dik uur, maar je kan er gerust een halve dag doorbrengen. Onze volgende stop is Parque del Oeste, ten noordwesten van het centrum. Ik las dat zich daar een Egyptische tempel bevindt, één van de enige die zich buiten Egypte bevinden. Die willen we natuurlijk niet missen!
Het park is niet zo afgeborsteld als het vorige, doet wat ruiger en wat tropischer aan. Het is ook heel wat kleiner! Je hebt er een prachtig zicht op de omgeving van Madrid en het Palacio Real.
De tempel staat vrij centraal in het park, niet te missen. Het blijkt dat deze 's avonds heel mooi verlicht is... dit houden wij in gedachten voor de volgende keer. :)








Het is ondertussen alweer 14u en tijd om te lunchen... een tapa'ke gaat er altijd wel in! 
El Mercado San Miguel is een begrip in Madrid en zoals we al heel snel merken ... een toeristische trekpleister van formaat. Het is er razenddruk, ... maar je kijkt er je ogen uit op de massa's tapas en drankjes.
Let op... het is zeker niet goedkoop. Wij slagen erin om een zitplaats te bemachtigen (niet evident) en verorberen een aantal kunstzinnige tapas, een paar glazen wijn en een bord pata negra :p









Na onze 2 uur durende lunchstop... moeten we dringend wat calorieën verbranden, we wandelen richting Puerta del Sol, waar net zoals gisteren opnieuw een soort betoging aan de gang is. El oso madroño, het stadssymbool wordt "bezet".


Een lekker ijsje kan bij dit weer zeker niet ontbreken, dus zetten we koers naar één van de meest gekende zaken van Madrid... "Mistura Ice cream". Ik kies voor avellanas/ vanilla met noten en chocolade topping en Philip gaat voor chocolade/ avallanas met dezelfde topping. Mmmmm.... heerlijk!



Ook een bezoekje aan een rooftop bar mag in Madrid zeker niet ontbreken en aangezien het nog steeds een aangename 24°C is wagen we er ons aan. 
We kiezen voor de Tartan rooftop of ook gekend als Círculo de bellas artes. Het uitzicht schijnt er adembenemend te zijn ...
Je betaalt 4 euro entree en wordt met de lift naar de 7de verdieping gebracht. Boven start dan de zoektocht naar een plaatsje want het zit afgeladen vol.
We genieten van de views en drinken een G&T en een biertje.





De zon is stillaan aan het ondergaan en op ons appartementje maken we ons klaar voor een bezoekje aan een volgende tapas bar.
Ik kies voor Bodega La Ardosa, een piepkleine bar/ restaurant waar de tijd is blijven stilstaan, een echte bruine kroeg. Als we er omstreeks 22u toekomen zit het bomvol... terwijl de andere zaken in de buurt nagenoeg leeg zijn.
Philip kan een "ton" bemachtigen en we bestellen een witte wijn en een 4-tal canapés. (Na ons feestmaal van deze namiddag hebben we niet zoveel honger :p) Een mooie afsluiter van de dag!
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten